Bekendheid van het vak sociaal werker
Door sociaal werkers zichtbaar te maken, geef je hen en hun werk de erkenning die zij verdienen. Zichtbaar maken doe je bijvoorbeeld door voor publiciteit voor het vak te zorgen. De verkiezing Sociaal Werker van het Jaar helpt daarbij. Ook de campagnes ‘Zie je mij?’ en ‘Sociaal werkt!’ bieden handvatten voor erkenning en publiciteit.
Verkiezing Sociaal Werker van het Jaar
Om heel Nederland te laten zien hoe sociaal werkers elke dag weer bijdragen aan het beter functioneren van mens en maatschappij, organiseren we jaarlijks de verkiezing voor de Sociaal Werker van het Jaar. Zowel de sociaal werker die wint als de twee genomineerden functioneren gedurende een jaar als ambassadeur voor het vak en hun projecten. Ook hun werkgevers ervaren baat bij de verkiezing. Je leest er meer over via de link onder 'Verder lezen over het onderwerp'.
Campagne 'Zie je mij?'
In de campagne ‘Zie je mij?’ worden sociaal werkers letterlijk in een lijstje geplaatst, om ze te bedanken en aandacht te vragen voor het belangrijke werk dat zij doen. Wil je je eigen sociaal werkers en het werk dat zij doen ook in een lijstje zetten? De campagne biedt de benodigde tools. Je vindt ze via de link onder 'Verder lezen over het onderwerp'.
Campagne ‘Sociaal werkt!’
Met de landelijke campagne ‘Sociaal werkt!’ roepen FNV, CNV en Sociaal Werk Nederland gemeenten op te investeren in sociaal werk. Met filmpjes, verhalen en cijfers maakt de campagne duidelijk waarom sociaal werk cruciaal is en wat het de samenleving oplevert. Deze materialen kunnen ook worden gebruikt door sociaalwerkorganisaties om duidelijk te maken richting bijvoorbeeld gemeenten hoe belangrijke sociaal werk is. Je vindt de filmpjes en informatie onder 'Verder lezen over het onderwerp'.
Dit artikel is onderdeel van