Waardering van medewerkers in sociaal werk
Waardering voor medewerkers gaat niet alleen over het salaris en de meest gebruikelijke arbeidsvoorwaarden. Waarderen gaat vooral over het ‘zien’ van mensen en het ‘zich gehoord voelen’ om wat ze doen en om wie ze zijn. En natuurlijk over hoe je dat als organisatie laat zien in de praktijk.
Medewerkersreis
Een medewerkersreis zorgt ervoor dat werknemers enthousiast blijven over de organisatie. De reis bestaat uit vijf stappen: van de eerste kennismaking tot aan waarderen. Via de link onder 'Verder lezen over het onderwerp' kun je een e-book voor de sector kinderopvang bekijken en zie je hoe je zo’n reis kunt toepassen in je organisatie.
Zet je sociaal werkers in de spotlights
Het is belangrijk om sociaal werkers in het zonnetje te zetten. Maak bijvoorbeeld zichtbaar wat ze doen en geef ze erkenning daarvoor.
In de landelijke campagne ‘Zie je mij’ vertellen acht sociaal werkers die trots zijn op hun vak, wat hun werk inhoudt. De filmpjes kun je in je eigen communicatie-uitingen gebruiken. De campagne biedt ook een toolbox waarmee je eigen sociaal werkers in een lijstje kunt zetten om ze te bedanken en aandacht te vragen voor het belangrijke werk dat zij doen. Gebruik de link onder 'Verder lezen over het onderwerp' om de toolbox te bekijken.
Leestip: tien schouderklopjes voor medewerkers
Geef je je medewerkers regelmatig een complimentje? Op de website van ondernemenmetpersoneel.nl vind je tien tips om je medewerkers extra te motiveren met een schouderklopje. Klik hiervoor op de link onder 'Verder lezen over het onderwerp'.
Dit artikel is onderdeel van